Polis ekiplerinin ülke genelinde gerçekleştirdiği kapsamlı trafik denetimlerinde binlerce araç kontrol edilirken, kuralları ihlal ettiği belirlenen yüzlerce sürücü hakkında yasal işlem yapıldı.
Polis Genel Müdürlüğü’nün açıklamasına göre, denetimlerde toplam 2 bin 296 araç sürücüsü kontrol edildi. Yapılan kontroller sonucunda trafik kurallarını ihlal ederek diğer sürücü ve yayaların güvenliğini tehlikeye attığı belirlenen 405 sürücü rapor edildi.
Denetimler kapsamında 33 araç trafikten men edilirken, çeşitli suçlardan 1 sürücü de tutuklandı.
En fazla ihlal ise hız sınırının aşılması oldu. Polis verilerine göre 238 sürücü yasal hız limitini aştığı gerekçesiyle rapor edildi. Bunun yanında 14 sürücü alkollü araç kullanmaktan, 21 sürücü seyrüsefer ruhsatsız araç kullanmaktan, 12 sürücü emniyet kemeri takmamaktan, 8 sürücü muayenesiz, 3 sürücü sigortasız araç kullanmaktan işlem gördü.
Ayrıca 3 sürücü direksiyon başında cep telefonu kullanırken, 3 sürücü trafik ışıklarını ihlal ederken, 15 sürücü trafik levha ve işaretlerine uymadığı, 3 motosiklet sürücüsü koruyucu başlık takmadığı, 3 sürücü ise araçların ışık kurallarına uymadığı gerekçesiyle rapor edildi. Diğer çeşitli trafik ihlallerinden ise 82 sürücü hakkında yasal işlem başlatıldı.

