Kamu-Sen Başkanı Metin Atan, katıldığı televizyon programında seçim öncesi kamuya yapılan geçici istihdamları, kamudaki denetim eksikliklerini ve İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun’un asgari ücretle ilgili açıklamalarını sert sözlerle eleştirdi.
Mayıs TV’de yayınlanan “Meltem Sakin ile Mayıs Manşet” programında konuşan Atan, seçim dönemlerinde gerçekleştirilen geçici istihdamların liyakatten uzak olduğunu savunarak, bunların oy kazanma amacı taşıdığını öne sürdü.
“Geçici istihdamlarda kriter olmalı”
Kamuya yapılan işe alımlarda objektif kriterlerin uygulanması gerektiğini belirten Atan, Kamu Hizmeti Komisyonu aracılığıyla münhal açılarak gerçek ihtiyaçlara göre personel alınması gerektiğini söyledi.
İşe alınan bazı kişilerin gerekli şartları taşımadığını iddia eden Atan, istihdam süreçlerinin daha şeffaf hale getirilmesi çağrısında bulundu.
“İşe gitmeden maaş alanları tespit ettik”
Kamuda denetim eksikliği yaşandığını ileri süren Atan, göreve gitmediği halde maaş ve ek mesai aldığı öne sürülen kişileri ilgili makamlara bildirdiklerini ancak gerekli işlemlerin yapılmadığını savundu.
Parmak izi okuyucu sistemlerinin zarar gördüğünü de iddia eden Atan, kamu kaynaklarının korunması için daha etkin denetim mekanizmalarının oluşturulması gerektiğini ifade etti.
Arhun’un açıklamalarına tepki
İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun’un asgari ücret konusundaki değerlendirmelerini de eleştiren Atan, Arhun’un her asgari ücret görüşmesi öncesinde benzer açıklamalar yaptığını öne sürdü.
Hayat pahalılığına neden olanın çalışanlar olmadığını savunan Atan, asgari ücretle geçinen vatandaşların alım gücünün ciddi şekilde düştüğünü belirtti.
Atan, asgari ücretin bir an önce belirlenmesi gerektiğini ifade ederek, çalışanların mevcut ekonomik koşullar altında geçinmekte büyük zorluk yaşadığını söyledi.

