Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde yaşanan gelişmelere ilişkin açıklama yaparak, Türk sahipli 11 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını duyurdu.
Bakan Uraloğlu, sosyal medya üzerinden yaptığı bilgilendirmede, savaşın başladığı süreçten bu yana Türk gemilerinin durumunun yakından takip edildiğini ve ilgili ekiplerle sürekli iletişim halinde olunduğunu belirtti.
Açıklamada, 21 Haziran sabahı iki geminin daha bölgeden çıkmasıyla birlikte toplam 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez’den ayrıldığı ifade edildi.
Bakan Uraloğlu ayrıca, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde görev yapan toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşının bulunduğunu, bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını bildirdi.
Türkiye’nin, bölgedeki gemilerin ve vatandaşların güvenliği için tüm tedbirleri almaya devam ettiği de vurgulandı.

