Cumhuriyet Meclisi Genel Kurulu’nda 62’nci madde kapsamında söz alan CTP Genel Başkanı Sıla Usar İncirli, devlet kurumlarının siber saldırılara karşı yeterince korunmadığını savunarak hükümete eleştiriler yöneltti.
İncirli, kamu kurumlarına ait veri tabanlarının sürekli siber tehdit altında olduğunu belirterek, modern dünyada bu saldırıların kaçınılmaz olduğunu ancak önemli olanın güçlü bir güvenlik altyapısı oluşturmak olduğunu ifade etti.
Hükümetin siber güvenlik konusunda yeterli adım atmadığını öne süren İncirli, devlet sistemlerinin içinde aktif tehditlerin bulunabileceğini ve saldırıların ne zaman artacağının öngörülemediğini dile getirdi.
Kişisel veriler ve devlet veri tabanlarındaki bilgilerin kimlerin kontrolünde olduğunun bilinmediğini söyleyen İncirli, mevcut durumun ciddi bir güvenlik açığı oluşturduğunu kaydetti.
Her bakanlığın kendi internet sitesini oluşturma planına da değinen İncirli, merkezi bir denetim mekanizmasının bulunmamasının güvenlik risklerini artıracağını savundu. Ayrıca sistemlerin devreye alınmadan önce yapılması gereken sızma testlerinin yeterince uygulanmadığını iddia etti.
Hükümetin siber güvenlik politikalarında yetersiz kaldığını ileri süren İncirli, kamu kurumlarının ciddi bir risk altında bulunduğunu ve vatandaşların verilerinin korunması için daha güçlü bir sistem kurulması gerektiğini vurguladı.
Konuşmasının devamında çözüm önerilerini de paylaşan İncirli, iktidara gelmeleri halinde tüm veri tabanlarının merkezi bir yapıda toplanacağını, sistemlerin devreye alınmadan önce kapsamlı güvenlik testlerinden geçirileceğini söyledi.
Ayrıca Güngör Düzenli Depolama Tesisi’ndeki yangınlara da değinen İncirli, tesisin yönetimindeki eksiklikler nedeniyle ciddi bir çevre ve güvenlik sorunu oluştuğunu, mevcut durumun “bir felakete dönüştüğünü” ifade etti.

