Kıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS) Başkanı Güven Bengihan, kamu yönetiminde yapılması planlanan düzenlemelere ilişkin açıklamalarda bulundu. Bengihan, geçici ve sözleşmeli personelin üst kademe yöneticiliklere atanmasının önünü açabilecek düzenlemelere karşı olduklarını belirtti.
Bengihan, kamu hizmetinde liyakat ve adalet ilkesinin temel alınması gerektiğini vurgulayarak, seçimlere kısa bir süre kala yapılan bazı atamaların tartışma yarattığını ifade etti. Hükümetin rotasyon usulüyle müdür ve müsteşar atamalarına devam ettiğini ileri süren Bengihan, bunun kamu vicdanında soru işaretleri oluşturduğunu söyledi.
KTAMS Başkanı, hazırlanmakta olan yasal düzenlemeyle geçici ve sözleşmeli personelin üst düzey yönetici kadrolarına atanmasının kolaylaştırılmasının doğru olmadığını savundu. Bu durumun, kadrolu kamu çalışanlarının sınav, performans ve yeterlilik süreçlerinden geçerek elde ettiği hakları zedeleyeceğini belirtti.
Geçici ve sözleşmeli personelin herhangi bir sınav ya da performans değerlendirmesine tabi tutulmadan üst görevlere getirilebilmesinin adaletsizlik yaratacağını ifade eden Bengihan, bu kişilerin görevden alınmaları halinde eski görevlerine dönebilmelerinin de sistemde eşitsizlik oluşturacağını dile getirdi.
Bengihan, kamu hizmetinin temelinin liyakat ve fırsat eşitliği olduğunu belirterek, bu ilkelerin zedelenmesinin yalnızca çalışanları değil, devletin kurumsal yapısını da olumsuz etkileyeceğini söyledi. KTAMS’ın, partizanca atamalara ve liyakat dışı uygulamalara karşı durmaya devam edeceğini vurguladı.

